Қазақстандағы электронды сауда: онлайн-сатылымдар бөлшек сауданың 15%-ын алды
2024 жылы Қазақстандағы бөлшек сауда көлемі 22,4 трлн теңгені құрап, 2023 жылмен салыстырғанда 16,7%-ға өсті (нақты көлем индексі — 109,8%). Сауданың барлық түрлері арасында маркетплейстердің арқасында электронды сауданың үлесі айтарлықтай өсіп, бөлшек сауда құрылымында маңызды орын алды.
Сауда және интеграция министрлігінің мәліметінше, 2024 жылдың қаңтар-қараша айлары аралығындағы бөлшек электронды сауда көлемі 3,2 трлн теңгеге жетті. Бұл электронды сауданың жалпы бөлшек сауда көлемінің 15%-ын алуына мүмкіндік берді, бұл жоспарланған көрсеткіштерден (14,5%) жоғары.
Болжамдар мен жоспарлар
2029 жылға қарай онлайн-сатылымдардың үлесі 18,5%-ға дейін өседі деп күтілуде, ал электронды сауда көлемі 9,3 трлн теңгеге жетуі мүмкін.
Салыстыру үшін: 2023 жылы онлайн-сауда 2,4 трлн теңгені құрап, жалпы көлемнің 12,7%-ын құраған.
Бөлшек сауда құрылымы
• Тауарлар: сатылым көлемі 15,1 трлн теңгеге жетіп, 2023 жылмен салыстырғанда 16,9%-ға артты.
• Азық-түлік: сатылым 7,3 трлн теңгені құрап, өткен жылмен салыстырғанда 16,2%-ға өсті.
Бөлшек сауда көлемі бойынша көшбасшылар
• Алматы: қалаға жалпы бөлшек сауданың үштен бірі тиесілі.
• Астана: 13,2%.
• Қарағанды облысы: 7,5%, бұл Шымкентті (4,7%) және Шығыс Қазақстан облысын (5,7%) басып озды.
Электронды сауда белсенді түрде дамып, ритейл саласында өз позициясын нығайтуда. Бұл халық арасында онлайн-сауданың жоғары сұранысқа ие екенін және цифрлық инфрақұрылымға инвестициялардың артып жатқанын растайды.