Әлемдегі ірі компаниялардың 90%-дан астамы CRM жүйелерін пайдаланады
Gartner зерттеу компаниясының мәліметінше, CRM (Customer Relationship Management) жүйелері 2023 жылы әлемдегі ең танымал бизнес құралдардың біріне айналды. Зерттеу барысында, 2024 жылы ірі халықаралық компаниялардың 90%-дан астамы клиенттік базаны басқару үшін CRM жүйелерін қолданатыны анықталды. Бұл қатарда Apple, Amazon, Microsoft, Coca-Cola, Nike секілді алыптар бар. Сарапшылар CRM жүйелерінің танымалдығы жыл сайын кем дегенде 14%-ға өсетінін болжайды.
CRM жүйелері тұтынушылармен қарым-қатынас орнату және бизнес процестерді оңтайландыру үшін қажет құрал ретінде танымал. Әлемдік нарықта бұл жүйелерді қолдану компанияларға өз клиенттерімен тиімді әрекеттесуге, мәмілелерді басқаруға және сатылымдарды арттыруға көмектеседі.
Қазақстанда CRM жүйелерінің өсуі
Қазақстандық кәсіпкерлер де CRM жүйелерін енгізу арқылы клиенттермен қарым-қатынасын жақсарту мен бизнестерін автоматтандырудың маңыздылығын түсіне бастады. Қазақстанда бұл бағытта Битрикс24 платформасы үлкен рөл атқарып келеді. Битрикс24 компаниясының басшысы Сармантай Қасеновтың айтуынша, соңғы екі жылда Қазақстанда бұл платформаны қолданатын компаниялар саны екі есеге жуық өскен. Сонымен қатар, өткен жылмен салыстырғанда жасалған мәмілелердің саны үш есеге артқан.
CRM жүйелерінің бизнестегі маңызы
CRM жүйелерін енгізу арқылы компаниялар өз клиенттерінің сұраныстарын тезірек өңдеп, тұтынушылармен өзара әрекеттесу сапасын жақсарта алады. Бұл жүйелер сату, маркетинг, техникалық қолдау, аналитика сияқты бизнес-процестерді автоматтандыру арқылы шығындарды азайтып, кірісті арттыруға мүмкіндік береді.
CRM жүйесінің басты артықшылықтарының бірі – ол клиенттермен қарым-қатынастың бүкіл тарихын сақтайды. Мысалы, жүйеде тұтынушының аты-жөні, байланыс нөмірлері, электрондық поштасы, хат алмасулары, қоңыраулары және басқа да маңызды ақпарат сақталады. Бұл менеджерлерге клиентпен жұмыс істеуді жеңілдетіп, әрбір клиентпен өзара әрекеттесуді оңтайлы жоспарлауға мүмкіндік береді.
CRM жүйелерінің түрлері және олардың бизнеске көмегі
CRM жүйелері екі негізгі түрге бөлінеді: операциялық және маркетингтік. Операциялық CRM жүйелері сату бөлімдері үшін қолайлы, онда клиенттер базасы сақталады және әрбір клиентпен өзара әрекеттесу кезеңдері тіркеледі. Мұндай жүйелер клиенттермен байланыс орнату, мәмілелерді қадағалау, SMS және электрондық хаттарды жіберу, сондай-ақ қоңырауларды жазу сияқты міндеттерді шешеді.
Маркетингтік немесе аналитикалық CRM жүйелері жарнамалық науқандар мен адалдық бағдарламалары сияқты маркетингтік ақпаратты басқаруға бағытталған. Бұл жүйелер тұтынушылардың брендпен өзара әрекеттесуін (мысалы, сайтқа қаншалықты жиі кіретіні, қандай өнімдерге қызығушылық танытқаны) қадағалайды және маркетингтік стратегияларды жақсарту үшін кеңестер береді.
CRM жүйелері басшыларға компанияның жалпы тиімділігін бағалауға, әрбір менеджердің жұмысын бақылауға және бизнес стратегияларын оңтайландыруға мүмкіндік береді. Есептер мен аналитикалық құралдардың көмегімен компанияның сатылымдары мен пайдасын нақты қадағалап отыруға болады.
Күнделікті процестерді автоматтандыру
CRM жүйелері күнделікті атқарылатын міндеттерді айтарлықтай азайтады. Көптеген компаниялар клиент деректерін электрондық кестелерде қолмен жазып, бақылайды, бұл ақпараттың жоғалып кету қаупін тудырады. CRM жүйелері барлық деректерді қауіпсіз сақтап, мәмілелер мен клиенттермен байланыстардың толық тарихын автоматты түрде жаңартып отырады. Егер менеджер клиентпен мәселені шешпесе, жүйе автоматты түрде басшыға хабар береді, осылайша жұмыс процесін бақылауға болады.
CRM жүйесінің артықшылықтары
CRM жүйелерінің басты артықшылықтарының бірі – тұтынушылардың толық және біртұтас деректер базасын құру. Веб-сайттан, әлеуметтік желілерден, мессенджерлерден келген барлық өтінімдер автоматты түрде CRM жүйесіне жіберіледі. Бұл менеджерлерге клиенттерге жылдам жауап беруге, тұтынушылармен тиімді байланыс орнатуға және сатылымдарды арттыруға көмектеседі.
Сонымен қатар, CRM жүйелері компанияның шығындарын азайтуға ықпал етеді. Аналитикалық құралдар мақсатты трафиктің қайдан келетінін анықтап, жарнамалық бюджеттерді тиімді көздерге бағыттауға көмектеседі. Жүйе қызметкерлердің жұмысын бақылап, олардың тиімділігін бағалауға мүмкіндік береді.
CRM жүйесін қашан енгізу қажет?
CRM жүйелері көп және белсенді сатумен айналысатын компанияларға өте қолайлы. Бұл B2B және B2C компанияларына, банктерге, несие және сақтандыру ұйымдарына, инвестициялық қорларға, қонақ үйлер мен туристік агенттіктерге пайдалы. CRM тек ірі корпорациялар үшін ғана емес, шағын бизнес үшін де тиімді құрал болып табылады.
Егер компанияңызда сатылыммен айналысатын менеджерлер болса, CRM жүйесін енгізу клиенттік базаны басқаруды жеңілдетеді, сатылымдарды арттырып, күнделікті тапсырмаларды автоматтандыруға көмектеседі. Битрикс24 секілді CRM жүйесін орнатып, сатылымды реттеп, бизнесті дамытуға арналған алғашқы қадамды жасауға болады.