Мұғалімдердің стартапы студенттерді STEM пәндерін оқуға ынталандырыды

Мектеп оқушылары арасында білікті кадрлар тапшылығы мен практикалық білім тапшылығы мәселесіне тап болған жас робототехника мұғалімдері оқу платформасын құрды. Ол студенттерге инженерлік принциптерді түсінуді біртіндеп тереңдететін жобалар арқылы бағдарламалау, робототехника және жасанды интеллект дағдыларын дамытуға көмектеседі.

Елордалық жас робототехника мұғалімдері балаларды олимпиадаға дайындау барысында жарыс жеңімпаздарының өзі инженерлік техниканың негізгі қағидаларын терең түсінбейтінін анықтады. Кадр тапшылығынан мұғалімдердің жүктемесі жоғары болып, аудиториялық зертханалар «мұражайға» айналып, енді студенттер алған білімдерін қалай қолдану керектігін түсінбей қалады. Осылайша мұғалімдерге оқушыларға практикалық бағдарламалау дағдыларын дамытуға және күрделі ЖИ жобаларына біртіндеп енуге мүмкіндік беретін білім беру платформасын құру идеясы келді.

Artisan Education платформасы STEM оқытуды қолжетімді, тартымды және өмірде қолдануға мүмкіндік береді, дейді Nazarbayev University (NU) түлектері, стартап әзірлеушілері. Екі жыл ішінде олар Қазақстанның 90-нан астам мемлекеттік мектептерімен ынтымақтастық орнатып, 240-тан астам мұғалімді оқытты. Жақын арада Әзірбайжан мен Ұлыбританияда пилоттық жобаларды іске қосуды көздеп отыр.

2017 жылы Назарбаев Университетін «Робототехника және мехатроника» мамандығы бойынша бітіргеннен кейін мен Астанадағы РФММ-да робототехникадан сабақ бере бастадым. Сол кездің өзінде мен бір мәселеге тап болдым: мектептегі құрал-жабдықтар бос тұрды, балаларды оқытатын білікті мұғалімдер жетіспейді. Оқушылармен жұмыс істей отырып, мен бір уақытта материалды түсіндіру, әр оқушыға жедел және көмектесу қаншалықты қиын екенін түсіндім. Эксперимент жүргізе отырып, мен балаларға қызықты жобаларды таңдаған пайдалырақ екенін байқадым, оның барысында олар табиғи түрде теорияны меңгеріп, практикалық дағдыларға ие болды», -дейді стартап неғізін қалаушысы Бағлан Құтурбаев

6 жылдық ұстаздық тәжірибесі бар Бағлан мектеп директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары қызметін жалғастыруда. Бұл идеяны іске асыруға ата-аналар мен оқушыларының пікірлері себеп болды. Олар оқуға және басқа пәндерге қызығушылық танытып, алгебра, физика, геометрия және бағдарламалаудың не үшін қажет екенін түсіне бастады.

Командадағы көптеген балалар нақты не істеп жатқанын және не үшін екенін түсінбейді. Роботтар мен бағдарламалық қамтамасыз етуді әзірлеу бойынша негізгі жұмысты жаттықтырушылар жүргізді. Балалар жарыстарға қатыса алады, тіпті жеңіске жете алады, бірақ олар инженерлік техниканың негізгі принциптерін терең түсінбеді. 2021 жылы Бағлан маған хабарласып, бүгінге дейін жұмыс істеп жатқан Quantum STEM мектебінің оқытушылар құрамына қосылуға шақырды. Бағлан өз идеясымен бөліскенде мен бірден қызығып, қолдау көрсеттім. 2023 жылы біз бұл жобаны іске қосып, оны бірлесіп дамытуды шештік», - деп бөлісті жаттықтырушы Әлихан Есалы, NU-да робототехника және мехатроника мамандығы бойынша бакалавр және магистратураны бітірген.

Робототехниканы, бағдарламалауды және 3D модельдеуді үйретуге арналған инновациялық білім беру платформасын іске қосу үшін жігіттер Raspberry Pi Pico W микроконтроллері негізінде өздерінің жылдам прототиптеу схемасын жасады. Ол IoT және AI жобаларын оңай жүзеге асыруға және дәнекерлеу және сымдар арқылы сенсорлар мен индикаторларға қосылуға мүмкіндік береді.

Біз магниттік қосқыштарда жұмыс істейтін және балаларға алдымен жұмыс және бағдарламалау принциптерін түсінуге назар аударуға мүмкіндік беретін схемасымен инженерияға өтуді жеңілдету туралы шешім қабылдадық. Робототехникада қолданылатын индикаторлар мен сенсорлардың жұмысын түсіндіретін материалдар да бар. Сондықтан, кейінірек тәжірибе жинақтаған балалар робототехниканың дәстүрлі форматында өздерін сынап көреді және алған білімдеріне сүйене отырып, әртүрлі Интернет жобаларын жүзеге асыра алады. Сонымен қатар, платформаны бағдарламалық кодты әзірлеу және нақты жабдықсыз жобаларды жүзеге асыру үшін пайдалануға болады», - деп атап өтті Бағлан Құтурбаев.

Стартап командасы 13 адамнан тұрады, оның ішінде сегізі NU студенттері. Стартап NU-да бизнес-инкубация және акселерация бағдарламаларын аяқтады. Жігіттер 247 мұғалімді платформамен және жинақтармен жұмыс істеуге үйретіп, оларды лектордан фасилитаторға айналдырды, сонымен қатар ауыл балаларының инженерлік ойлауын дамыту үшін Ақмола облысының үш ауылында пилоттық жобаларды іске қосты.

2025 жылдың 22-24 қаңтары аралығында стартап Лондонда өтетін әлемдегі жетекші EdTech іс-шарасы – Британдық білім беру технологиялары және оқыту көрмесінде (BETT Show) таныстырылады. Жігіттер көп ұзамай білім берудегі басымдық жекелендірілген оқытуға ауысады, ал мұғалімдердің рөлі жетекшілер мен тәлімгерлерге айналады және олардың стартапы балаларды болашақтың қиындықтарына дамытуға және дайындауға ықпал етеді деп сенеді.

TSARKA қолдауымен