Қазақстандықтар жеке куәлікті онлайн форматта ауыстыра алады

Ішкі істер министрлігі Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігімен бірлесіп, қазақстандықтарға жеке куәлік пен паспортты электрондық үкімет порталы (ЭҮП) және мобильді қосымшалар арқылы ауыстыруға мүмкіндік беретін пилоттық жобаны әзірледі.
Құжат мәтініне сәйкес, жаңа қызмет қолданыстағы тәртіпке балама ретінде енгізіліп, құжат мерзімі аяқталған жағдайда немесе оның аяқталуына 30 күннен аз уақыт қалған кезде онлайн режимде өтініш беруге мүмкіндік береді.
Жүйе қалай жұмыс істейді?
Жобаны әзірлеушілер пилоттық жобаны іске асыру алгоритмін қарастырды:
• Өтініш ЭҮП немесе мобильді қосымша арқылы беріледі.
• Жүйе өтініштерді тек жеке куәліктің жарамдылық мерзімі аяқталған жағдайда ғана қарастырады. Егер құжатты басқа себептермен ауыстыру қажет болса, пайдаланушыға ХҚКО-ға жүгіну ұсынылған хабарлама жіберіледі.
• Өтінішті көші-қон қызметінің (ПД УМС) қызметкерлері таңдалған облыс бойынша тексереді. Олар анкета толтырудың дұрыстығын, фотосурет пен қолтаңбаның сапасын бағалайды.
• Өтініш мақұлданғаннан кейін құжаттар дайындау үшін Орталық РП ДРН торабына жіберіледі.
• Жаңа жеке куәлік немесе паспорт көші-қон қызметінің тіркеу пунктінде беріледі.
Егер фотосурет немесе қолтаңба белгіленген талаптарға сәйкес келмесе, өтініш жойылады. Бұл жағдайда пайдаланушы мемлекеттік бажды қайта төлеп, жаңа өтініш бере алады. Алдыңғы төленген баж салығы Қазақстан Республикасының Салық кодексіне сәйкес қайтарылады.
Қызмет қосымша әкімшілік рәсімдерді қажет етпейтін құжаттарды ауыстыру үшін ғана қолжетімді.
Пилоттық жоба қашан іске қосылады?
Жоба 2026 жылғы 31 наурызға дейін жұмыс істейді және мемлекеттік қызметтердің сапасы мен тиімділігін арттыруға бағытталған. Онлайн құжаттандыру жүйесін енгізу жеке куәлікті ауыстыру процесін жеңілдетіп, азаматтардың уақытын үнемдеуге және ХҚКО-ларға түсетін жүктемені азайтуға көмектеседі.
Жоба “Ашық НҚА” порталында 2025 жылғы 19 наурызға дейін көпшілік талқылау үшін орналастырылған.